Azzal segítene rajtad egy szoftver, hogy színes grafikonokkal eléd rajzolja azokat a számokat, amiket úgyis pontosan ismersz? Nem hinném. Több vevőd lesz attól, hogy egy CRM szoftverrel ledokumentálod azokat a telefonhívásokat, amiket amúgy is lebonyolítasz? Önmagban még nem. Egy ügyfélkapcsolati szoftver azzal segít a legtöbbet, hogy megtalálja azokat az adatokat, amelyekre éppen szükséged van egy üzlet nyélbeütéséhez. Egy CRM rendszer (és valójában minden más vállalati rendszer) messze legfontosabb funkciója a keresés.
Egy CRM szoftver esetében nagyon nem mindegy, hogy megtalálod-e (és ha igen, mennyi idő alatt) a keresett szerződést, a keresett ajánlatot, vagy megtalálod-e a tavalyi karácsonyi ajándék listát. Ezek az operatív munkát végző kereskedők kérdései, de ugyanígy a marketingnek sem mindegy, tudja-e listázni azokat, akik eljöttek a legutolsó rendezvényünkre, vagy azokat akiknek az elmúlt hónapban adtunk ki ajánlatot. Megtalálni egy ajánlatot – nézzük ezt konkrét példán keresztül:
Jajde kéne az az ajánlat, amit a múlt héten adtam ki annak a hogyishívják cégnek, ahol azzal a szőke Angélával tárgyaltam…
Akinek nincs CRM rendszere, máris elkezdhet kutakodni a vállalati fileszerver mappáiban, hol is van a kicsike. Talán a filenév tartalmazza a cég nevét, de esetünkben azt nem tudjuk. Nézegethetem a cégnév alapján csinált mappákat, de ez olyan friss üzleti lehetőség volt, hogy valószínű még mappát se csinált neki senki. Ahogy erre rájövök, nekiláthatok dátum szerint keresni az egész file szerveren, és a saját gépemen is, mert már abban sem vagyok biztos, hogy feltöltöttem-e. Ez nem egy szokványos keresés, bizos beletelik pár percbe, amíg kitapasztalom, hogy lehet a windows keresőjével ezt kiszenvedni. Ha sikerül, akkor is mintegy száz word doksiból válogathatom ki, melyik is az enyém…
Akinek van legalább egy klasszikus CRM rendszere, az dátum alapján kilistázhatja azon ajánlatokat, amiket a minap adott ki. Esetleg rákereshet, hogy milyen Angéla nevű kontaktszemélyeket ismer, és megpróbálhatja azok alapján felismerni a szőke tárgyalópartnerét, és onnan talán elnavigálhat ahhoz a céges mappához, ahol a keresett ajánlat van.
Ha az Opteamus CRM segít neked, akkor elég a gyorskeresőbe beleírnod azt a két kulcsszót, amit biztosan tudsz: “szerződés angéla” és a rendszerünk gyakorlatilag fénysebességgel kidobja a válaszokat. Legfelelül a legfrissebbet, így jó eséllyel máris megvan az anyag.
Praktikusan ez 10 perc, 1 perc, 10 másodperc keresési idő volt, feltételezve, hogy mindhárom metódussal végül is sikerült megtalálni azt az átkozott szerződést…
Az ügyféladatok adatbázisba szervezése csak fél siker. Az igazi siker az, ha a szükséges adatokat villámnyorsan elő is találjuk. Az Opteamus CRM rendszer a mindennapi munkához szükséges fileokat, számokat, feljegyzéseket, anyagokat gyorsan és pontosan a munkatársak keze alá adja, és ezzel valóban és mérhetően fokozza a hatékonyságukat. Na EZ az, ami ténylegesen több bevételt hozhat.