– Segíthetek? Kérdezik a mosolygós eladók, ahogy karácsony előtti terepszemlét tartva sétálok a boltokban. Nem köszönöm – válaszolom szintén mosolygósan. Csak nézelődöm, nem áll szándékomban most és itt vásárolni. Ritkább esetben: nem áll módomban most és itt vásárolni. Persze ha egyértelmű vásárlási szándékkal (és teli pénztárcával) lépek be egy boltba, nem hogy elfogadom, de kifejezetten kérem is az eladó segítségét, hogy gyorsabban megtaláljam amit keresek, hogy szakértő mutassa meg a kiválasztott terméket. Időt, takarítok meg és kis szerencsével profi eligazítást kapok.
Utólag visszagondolva, most kapcsolok, hogy pontosan ezért van annyi érdeklődőnk, aki nem fogadja el felajánlott segítségünket. Ezért nem kérik a – természetesen ingyenes – bemutatónkat, ahol pedig mindenféle prospektusnál, weboldalnál vagy próbaverziónál gyorsabban, ezerszer kényelmesebben, és mégis részletesebben megismerhetnék Opteamus rendszerünket. Mindazok akik a szakértő segítséget elhárítják, egyértelműen nem komoly szándékkal érdeklődnek, és az az esetek túlnyomó többségében azért, mert sajnos nincs erre most pénzük. Sajnálom. És még jobban sajnálom, hogy a statisztika szerint jövőre még úgy sem lesz pénzük. Sőt, ha induló vállalkozások, akkor valószínűleg egy éven belül lehúzzák a rolót. Mi viszont biztosan itt leszünk, és várunk (vissza) minden érdeklődőt. Hátha egyszer segíthetünk…