Na jó, az előző az április elsejei bejegyzés volt – de a benne szereplő Opteamus Skynet algoritmus mégsem teljesen őrültség. Olvastam valahol egy olyan cikket, hogy az elvesztett és hűtlen ügyfelek még mindig értékesebbek, mint azok a kiszemelt hideg ügyfelek, akikkel még fel sem vettük a kapcsolatot. A mostani nehéz időkben érdemes ezzel is kalkulálni – írta a szerző (akire már sajna nem emlékeszem). Egy CRM rendszer segítségével valóban van esélyünk összegereblyézni ezeket a célpontokat, főleg ha Opteamusról beszélünk. Triviálisan lekérdezhetőek azok az ügyek, amelyek elindultak ugyan a szerződéskötés felé, de nem jutottak el odáig. Kevésbé triviálisan, de kiértékelhető, hogy ezek az ügyek milyen messze jutottak el, mielőtt elbuktak. Ezeken az egyszerűbb leválogatásokon túl, az Opteamus az asszociatív kapcsolati adatokból azt is meg tudja mondani (mint egy tag-cloud), hogy ügyektől teljesen függetlenül mely cégekről és mely kontaktemberekről esett a legtöbb szó, ami szintén segít eldönteni, mely cégekkel és emberekkel volt a legszorosabb kapcsolatunk. Ezeket, és ehhez hasonló egyéb lekérdezéseket valahogy súlyozottan összekombinálva, szerintem igenis készíthető olyan algoritmus, ami gombnyomásra kidobja, mely cégekkel és emberekkel lenne érdemes (újra) beszélni. Ha szűkében volnánk az új érdeklődőknek, biztosan neki is állnék ezzel foglalkozni, de hálistennek aktuális ügyfeleink totálisan túlterheltek minket, szóval az ügyfél-újrahasznosító modul még várhat egy kicsit…