Hasznos vagy haszontalan?

Ha megkérdezünk egy fiatal felnőttet, hogy milyen párt szeretne magának, jellemzően olyanokat fogunk hallani tőle, hogy szőkét, magasat, vékony derekút, kék szeműt, olyat aki tudja utánozni a patak csobogását, aki tud tiramisut csinálni és így tovább. Akinek még fogalma sincsen egy valóságos párkapcsolatról, az jellemzően ilyen szempontrendszer alapján keres. Ha ugyanezt a kérdést tapasztaltabb korosztálynak tesszük fel, akkor sokkal praktikusabb választ kapunk. Aki tudja, mi fán terem az együttélés, az nem az effajta részleteket, hanem a lényeget tartja szem előtt: olyan társat keres, aki kedves, akinek van stílusa, de legfőképpen olyat, aki passzol hozzá.

Egy szoftver kiválasztása nagyon hasonlít a párválasztáshoz. Aki még soha nem használt pl. CAFM Facility Management szoftvert, az gyakran elvész a lényegtelen részletekben. Ha nem is egy patak csobogásának hangját várják el, de a legfontosabb kívánalmak listájában szerepeltetik, hogy az irodák padlójának anyagát is tartsa nyilván a rendszer. Akik már használtak effajta szoftvert, azok pontosan tudják, hogy nem ez a lényeg. A szoftvernek nem okoz gondot száz ingatlan ezer szobájának műszaki állapotát és tízezer apróságból álló komplett leltárát nyilvántartani. Képes rá. De vajon hány munkatárs hány munkaórája kell majd ahhoz, hogy ez a nyilvántartás naprakész legyen? Ijesztően sok, ahhoz képest, hogy mennyi ennek az egész munkának a haszna.

Tapasztalatlan érdeklődőként még minden funkció egyformán izgalmasnak tűnik, de a gyakorlati hasznukat tekintve óriási különbség van közöttük. Vannak funkciók, amelyek egyszerűen életképtelenek a magyar viszonyok közt. Vannak amelyeknek életszerűtlenül magas az adminisztrációs ára, míg másoknak csekély munka befektetésével is kiugróan magas a hozadéka. A szabad piacon működő cégek legfontosabb célja a hatékonyság – korlátozott számú munkatársnak kell minél több helyszínt menedzselnie. Egy szoftver ebben nem az adminisztráció fokozásával segít, hanem a kötelezően elvégzendő elszámolások, kalkulációk minél gyorsabb, minél pontosabb és lehetőleg automatikus elvégzésével. Egy CAFM rendszernek természetesen tudni kell mindent adminisztrálni, de valódi ereje a szokásos napi munkafolyamatok felgyorsítása. A pénzügy, a backoffice területén egy jó szoftver komoly munkaidő megtakarítást hoz – ráadásul drasztikusan csökkenti az emberi hibákat is. Például, ha a bejövő számlák Opteamusban vannak, nem kell hosszasan keresgélni, hol az eredeti papír, kinél áll a jóváhagyás, mi lett a számla sorsa. Nagy könnyebbség lehet az is, ha egy havi számlázásnál nem egyenként kell minden bérlő szerződéseit megtalálni, ha nem kell bérlőnként másik euró árfolyamot kikeresni, ha nem kell figyelni arra, hogy minden háznál más szisztéma szerint osztjuk el a közös közmű költségeket. Ha a szoftver ezeket pár gombnyomásra precízen kikalkulálja, az már határozott versenyelőny minden versenytárssal szemben, akinek a szoftvere nem képes ugyanerre.

Több mint húsz év tapasztalatával nem csak abban segítünk, hogy Opteamus rendszerünkkel mindent le lehessen adminisztrálni, de abban is, hogy valóban hatékonyabbá tegyük a szervezet munkáját.

Közzétéve: gergelyhoppan

Én vagyok az Opteamus rendszer büszke apukája.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt szereti: